poziom płynu w chłodnicy E46

POKER. Zasady i nauka gry w pokera. Forum poker

Temat: Bmw e46 318 ti - czujnik poziomu płynu chłodzącego
Witam wszystkich. Mam pewien problem. Mianowicie po wymianie zbiorniczka wyrównawczego świeci się kontrolka poziomu płynu w chłodnicy. Czy ktoś ma pojęcie na jakiej zasadzie ten sensor działa? Jest on zamontowany na dole zbiorniczka, lecz nie ma bezpośredniego kontaktu z płynem. Na szczęście mam na placu drugą e46 i podmieniłem czujnik, ale bez skutku. Kontrolka wciąż się świeci. Będę wdzięczny za jakąś sensowną poradę.
Pozdrawiam.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1627448.html



Temat: pali się kontrolka po wymianie zbiornicza wyrownawczego
Witam,
Po wymianie zbiorniczka wyrównawczego w BMW E46 316i 1,9 benzyna na nowy, pali mi się kontrolka o niskim poziomie płynu w chłodnicy.
Układ jest dobrze odpowietrzony, czujnik wymieniłem na nowy (oryginał)
i nadal to samo, oczywiście układ jest dobrze odpowietrzony, temp w normie sam już nie wiem za co się brać
Źródło: e46forum.pl/viewtopic.php?t=2436


Temat: wskaźnik poziomu paliwa
Witam ,
posiadania E46 rocznik 2004 mam do czynienia z następującym drobnym dylematem, mianowcie wariuje wskaźnik poziomu paliwa - opada całkowicie i podnosi się spontanicznie. Obrotomierz, prędkościomierz i temperatura płynu w chłodnicy są OK. Proszę dajcie znać czy coś wiecie na ten temat jaka może być przyczyna.
Jesli ktoś mógł by polecic dobry serwis w Warszawie oczywiście nie autoryzowany serwis BMW to poproszę o namiary.
Robiłam od kilku lat naprawy w jednym serwisie ale ze względów osobistych muszę niestety zreygnować.
Źródło: e46forum.pl/viewtopic.php?t=2214


Temat: [E46] Wzrost poziomu oleju
" /> Witam wszystkich
mam wzrost oleju i w serwisie mają problem .
Słuchajcie może WYmi pomożecie
- piana się nie robi
- po 14 Bar na każdym garze
- płynu z chłodnicy nie ubywa
- paliwem też olej nie czuć
-moc w normie
PROSZĘ O WASZE POMYSŁY
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21772


Temat: [E46] Kontrolka poziomu płynu chłodzącego
" />Witam od tygodnia zapala mi się kontrolka od poziomu płynu w chłodnicy, zapala się tylko rano jak samochód stoi całą noc i rano jak odpale auto po przejechaniu 100 metrów gaśnie. Patrzyłem wycieków zadnych nie ma a w zbiorniczku plynu tez nie ubyło pływak jest tak jak byłczyli pomiędzy max. a min. i co może być tego przyczyną?
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=38843


Temat: [E46] Ubytek płynu chłodzącego
" />Witam,
mam następujący problem, co jakiś czas zauważyłem że spada mi delikatnie poziom płynu chłodzącego. Nie jest to jakiś tam wyciek duży bo nie zapalała mi sie nigdy lampka od poziomu płynu. Zauważyłem natomiast delikatne zapocenie płynem i zaschnięcie go trochę przy bloku silnika przy tym takim czarnym plastikowym korpusie z czujnikiem i koło czujnika oraz pod puszką filtra powietrza przy opasce na krańcu węża dochodzącego do chłodnicy (też zielona zaschnięta fałdka).
Nadmienię że miejsca zapocenia są suche i przy tym wężu też.
Jutro zostawiam auto do usunięcia usterki w warsztacie, ale proszę o porady na co zwrócić mechanikowi uwagę. (Jest to ASO Fiata ponieważ u mnie w mieście nie ma niestety ASO BMW - ale zawsze tam robię przeglady i eliminuję ewentualne ubytki eksplatacyjne i jestem z ich usług zadowolony).

Ewentualnie czy może być do wymiany jakaś część i jakiego kosztu mam się spodziewać (chodzi mi o część)

Z góry dziękuję za pomoc.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61385


Temat: [E46] Problem z kontrolka płynu chłodniczego
" />Witam mam problem z kontrolka od płynu w chłodnicy ,gdy przejade około 10 km zapala mi sie i po chwili gasnie patrzyłem na bagnet od poziomu płynu to dolny wskażnik jest na wysokosci górnej krawedzi wlewu ,to chyba za duzo jest tej cieczy czy to może byc przyczyna zapalania sie kontrolki jak tak to jak go zmniejszyc
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=57463


Temat: [E46] problem z silnikiem
" />Witam
Jestem wsród użytkowników forum od niedawna. Mam problem z swoim bayerische. Może zacznę opiszę objawy. Auto niedawno miało wymianę zbiornika wyrównawczego chłodnicy ( był pęknięty) jednakże jakiś czas temu po tym incydencie zapaliła się kontrolka inspekcji, i "znika" w niewyjaśniony sposób płyn chłodniczy. Sprawdzałem poziom oleju i nie ma przecieków przez uszczelkę głowicy, dodatkowo obroty faluja w zakresie 600-900 obrotów i trzesie całą budą, niekiedy zdaża się również że silnik przygasa, szczególnie jak ruszam po krótki postoju (ponowne odpalenie), i na koniec ostatnia kwestia to dziawnie zachowująca sie wskazówka chwilowego spalania. po wysprzęgleniu ( jak dojeżdżam do skrzyżowania) wychyla sie na 10 -12 l i opada dodam że obroty nie wzrastaja a wręcz czasem spadają do 500. Co może się dziać z moim autkiem. Czy może ktoś mi coś doradzić. Nie mam zamiaru znów nabijać kabzy jakiemuś niedzielnemu mechanikowi co uczy sie budowy silnika moim kosztem. Będe wdzięczny za rady spostrzeżenia.
pozdrawiam
gozdal
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47189


Temat: [E46] 320d Wyciek płynu chłodniczego
" />Walczę od jakiegoś czasu z wyciekiem płynu chłodniczego.Ubywa go około 1l na 200km.Na początku ubywało go mało bo koło 0,5l na 1000km.Oleju nie przybywa.Nie ma masła pod korkiem oleju.Silnik pracuje normalnie,ie grzeje się.Węże od chłodnicy po dłuższej trasie robią się twarde.Dzisiaj po 2 godz od zgaszenia auta odkręciłem korek to wywaliło trochę płynu ( wody bo przy takich wyciekach nie wyrobił bym na płyn ) Poziom przy zgaszonym silniku był pod sam korek,ale jak odpaliłem silnik i ugniatałem węże, to poziom opadł poniżej min. Dolałem go i będzie ok na następne 200km Korek od zbiorniczka wymieniony na nowy. Za cholerę nie mogę zlokalizować wycieku.Gdzie najczęściej się zdarzają?Może zastosować uszczelniacz do chłodnic?
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=77349


Temat: [e46] 328 odpowietrzanie układu chłodzenia!
" />Po wymianie zbiorniczka mam problem z zapowietrzonym układem chłodzenia.
Wszystko gra do jakiś 95c. Strumień prawidłowy, chłodnica się nagrzewa, ogrzewanie działa.
Włączam test nr. 7 i przy ok 95c. poziom płynu podnosi się, aż wyrzuca go ze zbiorniczka.
Jak w takiej sytuacji go odpowietrzyć?
Przy ilu stopniach silnika powinien załączyć się wentylator?
Jakie są temperatury podczas jazdy?
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=78937


Temat: [E46] Pomarańczowa kontrolka + dymienie
" />to jest kontrolka od poziomu płynu chłodzącego, doslownie dwa dni temu miałem ten sam problem, tyle ze z 318i w E46. Okazało sie ze popękał mi jeden z węży od wody i przy wyższym cisnieniu w układzie woda uciekała.

Kontrolka ta oznajmia minimalny stan płynu w chłodnicy.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=25061


Temat: [E46] problem z chlodnica
" />Witam serdecznie.
mam pytanko odnosnie chlodnicy w bmw 318 i E46 a mianowice zastanawiam sie czy plyn w chlodnicy sie uzupelnia?
moze troszke jasniej, jakies 3 miesiace temu zaczal mi sie swiecic czujnik od chlodnicy, sygnalizujac o minimalnym poziomie plynu. uzupelnilem braki i byl spokoj do dzisiaj, nurtuje mnie to czy to jest normalne ze plyn w chlodnicy trzeba od czasu do czasu uzupelniac czy poprsostu cos jest nie tak. sprawdzalem i jak na moje oko nie ma wycieku. duzo jezdze na klimie jesli to wogole ma jakis zwiazek z chlodnica, szczerze mowiac nie wiem.
prosze o rady i sugestie

z gory wielkie dzieki
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=10721


Temat: [e46] zawieszajacy sie plywak w zbiorniku wyrownawczym
" />Witam!
Jako, że w wyszukiwarce nie znalazłem podobnego problemu chciałem zapytać:
Od jakiegos tygodnia pływak w zbiorniczku wyrównawczym jakby się zawieszał. Objawia się to tym, że rano zapalam, pali się kontrolka chłodnicy, po przejechaniu jakichś 3 km kontrolka gasnie. Z kolei na postoju, przy zminym silniku, gdy odkęce korek początkowo pływak jest w dole, a po chwili zaczyna sie powolutku wynurzać, tak po milimetrze, aż wypłynie po poziomu korka, czyli stan jest ok. Tylko dlaczego tak wolno się wynurza? Kiedys jak czasem sprawdzałem to wynurzał sie szybko, a teraz się zmulił. Do tej pory nigdy nie miałem problemów z układem chłodzenia (1,5 roku), przez ten czas, kiedyś dolałem mu z litr płynu i nigdy problemów nie było. na bagnecie żadnej mazi nie mam. płynu raczej mi nie ubywa. co może być przyczyna zmulenia pływaka?
I jeszcze jedno pytanie. Gdy pierwszy raz tydzień temu zapaliła sie kontrolka, za wiele nie sprawdzałem i dolałem mu pół litra. po kilku dniach jeszcze z pół lita ( po tym jak się zapaliła) - a pytanie jest takie - czy jeśli miałem dobry poziom i dolałem 2 razy po pół litra płynu to mogło to wpłynąć negatywnie?
Pozdrawiam
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=66246


Temat: [E46] chłodzenie problem
" /> proszę o pomoc w sprawie układu chłodzenia,zapaliła się żółta kontrolka poziomu płynu w chłodnicy w 1,8i,uzupełniłem płyn przy otwartym korku uruchomiłem auto i włączyłem nawiew i co zaobserwowałem w początkowej fazie rozgrzewania jest ok ale po paru minutach poziom płynu rośnie i wylewa się chłodnica u góry jest nagrzana zaś dół chłodnicy i dolny przewód zimne wentylator się nie włącza a temp.na wskazniku jest ok wskazówka stoi pionowo po zamknięciu wlewu płynu górny przewód wodny robi się twardy i gorący bardzo proszę o pomoc co się dzieje
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26043


Temat: pomocy.prawie nie grzeje.320i!

opisze ktos jak odpowietrzyc uklad.odpowietrzylem ale pewien nie jestem na to bo pierwszy raz.wiem ze jest ta srubka na krzyzaka ale nic wiecej czy samochod musi chodzic,jaka ma miec temp i kiedy wiem ze juz jest odp.i ile powinno byc plynu w tym zbiorniczku jak zimne auto.nie mamm zaznaczonego min ani max.


z gory dzieki.


Po raz 1001 :
1. odkręcasz odpowietrznik i zalewasz płynu. Możesz przy tym pomagać sobie pompując górny wąż ( ściskasz i puszczasz).
2. Odpalasz samochód aby pompa przepompowała na małym obiegu
3. Odkręcasz odpowietrznik i czekasz aż zacznie wypływac płyn - a nie powietrze.
4. Dolewasz płynu do zbiorniczka - bo na bank ci opadnie poziom.
5. Powtarzasz te czynności przez cały czas.
6. Doprowadzasz do otwarcia termostatu (gorący wąż od dużego obiegu za termostatem) i sprawdzasz czy nie ma już powietrza w układzie.


Nie wiem jakie masz auto - w niektórych samochodach np M40 masz dodatkowy odpowietrznik przy termostacie (choć ja wątpię aby udało ci się go odkręcić nie łamiąc gwintu - więc radzę go zostawić w spokoju).


Poziom płynu mierzony na zimnym silniku powinien sięgac do napisu KALT/COLD - ze wzgl, na jego rozszerzalność cieplną.
Poziom płynu w E46 mierzy specialny pływak, który powinien wystawać tak jak narysowano na chłodnicy.

Pzdr,
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=99851


Temat: 318 Układ chłodzenia BMW E46 1.9 2002 zasada działania
Witam dzisiaj znajomy miał nieprzyjemność rozszczelnienia układu chłodzenia w samochodzie jak w temacie. Miałem doczynienia z różnymi BMW i chciałbym się dowiedzieć, jaka jest zasada działania układu chłodzenia w tym samochodzie. Zbiorniczek wyrównawczy i poziom płynu jest poniżej silnika i przewodu górnego od chłodnicy, więc musi być to jakiś ciśnieniowy układ, ale jak to działa?
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=135727


Temat: 320d 136ps brak mocy po regeneracji turbiny

..odmę wymieniałem jakieś 500km temu ale sam wkład,ta ktora tam była wygladała starsznie ale przy wymianie wydawało mi się ,że nowy wkład ma trochę miejszą srednicę od starego.Czy istnieje prawdopodobieństwo,że są różne rodzaje tego wkładu do e46 320d?

Różnice są ale tylko jesli chodzi o 320d 136ps albo 150ps. Poza tym nie ma możliwości innej. Sprawdź poziom płynu - może dziura w chłodnicy spalin.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=135873


Temat: Gdzie jest czujnik poziomu płynu w chłodnicy ?
Szuakm go i za bardzo nie moge znalezc z ktorej strony chłodnicy i w ktorym miejscu... Coś z nim nie tak, poziom płynu idealny a czasami wali po oczach kontrolką ze za niski... Wydaje mi sie ze moze byc zawilgocony czy coś i chciałbym go najpierw przeczyscic zanim wymienie. Pytanie dodatkowe : jesli go wykrece to w tym miejscu wypłynie płyn chłodniczy czy tez jest to jakos inaczej rozwiazane, i moge go wymienic bez koniecznosci wymiany płynu itd?
E46 323Ci.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=104115


Temat: wymiana plynu w chlodnicy
jak wymienic plyn w chlodnicy jak wypuscic stary pytalemo to juz na forum bmw-sport nikt nie umie mi poradzic
niedawno mi zaswiecila sie kontrolka od poziomu plynu dolalem narazie wody dest bo nie wiem jak wypuscic stary plyn a nie wiem jaki tam byl jednak po zalaniu tej wody kontrolka nie zgasla dziwna jazda ale podstawowy moj problem to wymiana tego plynu kontrolka sie zajme pozniej boje sie ze nadejda mrozy i mi zamarznie woda w chlodnicy wtedy wiecie co sie stanie
blagam o pomoc albo o jakis link do sam naprawiam e46
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=64639


Temat: [ 320d 1999 r. ] brak ogrzewania, spadek mocy silnika...
Witam,

Z moja bumą dzieje/ a właściwie stało się coś niedobrego. Zdaje się, że jest to jakaś usterka pozornie nie do ogarnięcia. Nikt ze znajomych mających BMW oraz inne samochody nie potrafią określić co to jest, opadają ręce. Do rzeczy: problem zaczął się gdy dolałem odrobinę cieczy chłodzącej do zbiornika wyrównawczego do poziomu tak by pływak lekko wystawał na wysokości króćca wlewu (między min a max), dolałem jakieś 0k 300ml. Lampka kontrolna płynu chłodzącego zgasła - jest ok. Po przejechaniu około 80 km strzałka na wskaźniku temperatury silnika zaczęła wariować, przy większej prędkości silnik zaczą się natychmiastowo przegrzewać i radykalnie spadała moc silnika tak że powyżej 70km/h nie dało się jechać szybciej wciskając gaz do podłogi. Dodam, że problem z brakiem mocy występował już dużo wcześniej przy większych prędkościach np powyżej 130km/h nie dało się już rozwinąć większej prędkości.
Wiem, że może to być przyczyną nieodpowietrzenia układu ale później to zrobiłem i było tak samo plus do tego brak ogrzewania w środku. Ustawiam klimatyzację na max a dalej wieje zimnym powietrzem.

Przed wymianą wpierw odkręciłem korek spustowy w chłodnicy i ku zdziwieniu ściekło tylko około 1,5 litra zamiast 7, gdzie reszta? Po demontażu termostatu nie wyciekła ani kropla cieczy
Okazało się, że termostat jest dobry, bez problemu otwiera się w temperaturze wrzenia wody
Wcześniej przy zlewaniu cieczy nie było problemu z odpaleniem silnika. Komputer?
Dodatkowo zaczęła nieustannie świecić się kontrola przy kierownicy z lewej strony. Nigdy wcześniej mi się ona nie świeciła:


Zamontowałem nowy termostat, wszystko skręciłem a silnik dalej nie chce palić.
Postarałem się szczegółowo określić usterkę w mojej e46: brak ogrzewania, silnik nie ma mocy i nie chce już zapalić. Czy ktoś z tutaj obecnych na forum spotkał się z czymś takim? Jakieś pomysły?
Proszę o jakieś rozsądne rady.
Źródło: e46forum.pl/viewtopic.php?t=425


Temat: [E46] 320d 2002r niepokojąca temp. w OBC
" />Witam,
posiadam E46 lift 2002r 320d.
Powodem który mnie nęka jest moim zdaniem zbyt wysoka temperatura cieczy wskazywana przez OBC pod poz. 7.
Ponieważ już z poprzednią E46 136PS miałem problem z niedogrzaniem czasem zaglądam we wskazania w ekstremalnych warunkach.
Gdyby nie patrzeć w OBC nic niepokojącego się nie dzieje, wskaźnik wychyłowy temperatury jak dojdzie do pionu tak też zostaje - czyli teoretycznie wszystko jest oki.
OBC pokazuje średnio przy spokojnej jeździe czy to miasto czy trasa 85-95 stopni - ten wynik mnie zadowala.
Niepokoi mnie natomiast temperatura powyżej 100 stopni a nawet zdarzyło mi się dociągnąć do 108 stopni a myślę że mogłoby być parę stopni więcej.
Kiedy ma miejsce taki objaw:
temperatura bardzo szybko się podnosi i osiąga wysoki stan przy przeciążeniach głównie trasa i wyprzedzanie powyżej 110km/h 3, 4, 5 bieg przy dłuższym wyprzedzaniu, krótko ujmując dłuższe wciśnięcie pedału gazu. Po odjęciu gazu momentalnie temperatura powoli wraca do normalnego wskazania.
Martwi mnie ponieważ temp. wrzenia niektórych płynów chłodzących słyszałem że zaczyna się od 109 stopni co może grozić wysokim ciśnieniem w układzie.
Ciekaw też jestem przy jakiej temp. wskaźnik wychyłowy drgnie wyżej niż jego stan pionowy.
Co jeszcze mogę dodać:
- płyn chłodzący - rok nim jeżdzę nie wymieniałem sprawdziłem tylko temp. zamarzania - jest oki -35 stopni, poziom płynu oki.
- pierwsza chłodnica (chyba klimy) - troszkę kanaliki zasyfione - przedmucham ją na dniach bo rozumiem że powinna przepuszczać powietrze.
- i najważniejsze co może być odpowiedzią (nie chce sugerować)..... mam czipa o 30 PS w górę dobrze zrobiony. Nie wiem czy on może mieć aż taki wpływ chociaż układ chłodzenia przystosowany jest do mniejszych obciążeń, nie mam porównania ponieważ przed chipem nie sprawdzałem temp. w takich upałach.

Jakie są moje pytania:
- czy ta temp. powinna mnie niepokoić i do jakiego wskazania powinienem czuć się bezpieczny ?
- jakie Wy Koledzy macie wskazania w dieslach w OBC przy dużych przeciążeniach w takie upały ?
- przy jakiej temp. wskaźnik na desce rozdzielczej podąża ze swojego piony ku czerwonemu polu.

Wielkie dzięki za pomoc
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=78238